Weerbaarheids training

Weerbaarheid

Weerbaarheids training

Dit leer je tijdens de training:

Fysiek: • Conditie opbouwen • Je eigen krachten leren kennen • Jezelf verdedigen • Je houding verbeteren • Op een betere manier omgaan met agressie • Beheersen

Mentaal: • Beter over jezelf denken (verbeterde zelfbeeld) • Respect tonen voor jezelf (Zelfrespect). Als je geen zelfrespect hebt. Hoe kan je dan verwachten dat anderen respect tonen voor jou. • Vermindering van onzekerheden • Zelfvertrouwen opbouwen • Samenwerken

Extra aandacht voor de weerbaarheidstraining voor meisjes Het aanleren van zelfverdediging heeft een preventieve werking. Wie zich sterker voelt of weerbaarder toont, loopt minder risico het slachtoffer te worden van geweld. Zelfvertrouwen, geloven in eigen kracht en voor jezelf opkomen zijn belangrijke facetten in zelfverdediging en weerbaarheid. Veel meiden voelen zich weerloos ten opzichte van de aanvaller. Zij denken dat anderen altijd sterker zijn. Maar niet alleen de angst voor geweld is wat hen ervan weerhoudt om zich weerbaar op te stellen, het ongeloof in eigen kunnen, onzekerheid en onwennigheid op vechtgebied spelen ook mee. Er kan veel ellende voorkomen worden door de houding van het meisje. De dader test de leerling door te kijken hoe zij reageert op zijn oogcontact, houding, een grove opmerking of aanraking. "Door meteen duidelijk je grenzen aan te geven, zeg je als het ware: "Ik ben geen gemakkelijk slachtoffer, aan mij heb je de verkeerde". In situaties waarin dit niet genoeg is, zal de leerling zich ook fysiek moeten verweren.

Geplaatst op vrijdag 19 mei 2017.

Over Seraja

Dit bericht is geschreven door Seraja. Het bedrijf valt onder sportvereniging uit Arnhem. Trefwoorden van Seraja uit Arnhem : Weerbaarheidstraining, Zelfverdediging, Taekwondo, Pesten, Seraja Schreuder, Agressie, gedragsproblemen, Zelfvertrouwen, Zelfbeeld, Weerbaarheid.

Lees meer over Seraja.